w 4 krokach
Pierwszym etapem na drodze do uzyskania zezwolenia na uruchomienie i stosowanie aparatu RTG jest opracowanie projektu osłon stałych. Dokument ten w 2 egzemplarzach wraz z pismem przewodnim składa się w odpowiednio terytorialnie Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej, a w przypadku weterynarii Państwowej Agencji Atomistyki.
System zarządzania jakością to szereg dokumentów zgodnych z wymogami Ustawy Prawo Atomowe (Dz. U. z 2021 poz. 1941) oraz aktów wykonawczych do ww. ustawy t.j. ZPPA - Zakładowy Plan Postępowania Awaryjnego, Instrukcja Ochrony Radiologicznej, Program Szkoleń czy Księga Jakości.
Dodatkowe dokumenty tj. aktualne badania lekarskie z lit. J, certyfikat zdanego egzaminu w dziedzinie Ochrony Radiologicznej Pacjenta, przegląd skuteczności wentylacji czy dokumentacja techniczna aparatu RTG.
Przygotowanie wniosku o wydanie zezwolenia – wzory dokumentów dostępne na stronach internetowych WSSE i PAA.